Serwis Sacred Plus i Podziemia Sacred 2 Sacred 3 Citadel
Sacred Plus i Podziemia

Logowanie
Login:
Hasło:
Zarejestruj się!
Zapomniałem hasła!

Strategie


 Gladiator |  Wampirzyca |  Mag Bitewny |  Leśna elfka |  Mroczny elf |  Serafia |  Krasnolud |  Demonica


Elfka na łuki

by: woj4tek
Link do tematu na forum


Ta strategia jest w 100% sprawdzona w praktyce i szczerze powiedziawszy to nie widzę sposobów lepszego prowadzenia łuczniczki. Mam dwie takie postacie i obie nie sprawiły mi żadnych, najmniejszych problemów, obie mają na koncie 0 śmierci, co jest najlepszym wynikiem u mnie (nawet Gladem nie dałem rady i mam 1).

Umiejętności:



Zwinność - 80 pkt. w zupełności wystarczy
Znajomość broni - 150 pkt. w zupełności wystarczy
Koncentracja - 150 pkt. więcej się po prostu nie opłaca
Tężyzna fizyczna - można dać nawet 150 pkt. na pewno nie mniej niż 100 pkt.
Zbroja - tu powinniśmy dać 150 pkt. nasza elfka musi być przede wszystkim odporna
Walka na dystans - 1 pkt. (itemy nam to wymaxują)
Blokowanie ciosów - 75 - 100 pkt.
Jeden dodatkowy skill - polecam władanie mieczem do ringów Aarnuma które dadzą nam niezbędne krytyczne uderzenie

Dlaczego tak a nie inaczej wyjaśnię niżej.

Współczynniki:



Wszystko w fizyczną regenerację. Czemu? Proste, regen, regen, regen. Ta elfka opiera się na szybkim używaniu CA więc potrzebny jest jej regen. Tyle.

Combat Arts:



Seryjny strzał - tylko do lvlu, który daje nam 6 strzał, więcej się nie opłaca.
Przeszywająca strzała - pakujemy do regenu 1,0 - 1,2. Są różne teorie. Jedna, że należy mieć regen 1.0 a druga, że 1,2. Ja jestem zwolennikiem tej drugiej ale jeśli wydaje Ci się lepsze 1,0 - pakuj do 1,0.

Itemy:



Ha, i tu wszystkich zaskoczę. Nie opieramy tej postaci na żadnym secie! Po prostu, gdy wydropimy itemek, podnosimy go i porównujemy z obecnie założonym.
Łuk - tu robimy podobnie, Karis wcale nie jest taki super, możemy znaleźć duużo lepszy łuk.

Co i jak, czyli wytłumaczenie i takie tam.



Pierwsza, najważniejsza sprawa, pamiętajmy, że to łuczniczka, i żeby nie ,,przeszarżować", wiele świetnych elfek kończyło karierę zgonem, bo jej właściciel przecenił swoje umiejętności. Wchodząc na każdy nowy teren miejmy się na baczności, i nie pchajmy się w środek zamieszania.

Jak grać na początku? Proste, na początkowych lvlach (tak gdzieś do 50) ładujemy ile tylko w władanie bronią i koncentrację, potem stopniowo zmniejszamy tempo przyrostu i rozwijamy skille defensywne. Tężyznę fizyczną zostawiamy na koniec. Zaczynamy ją rozwijać od 80 lvla, po to żeby bonus był większy. Można oczywiście rozwijać ją od samego początku, zależy to od indywidualnego stylu gry i w ogólnym rozrachunku procentowym wychodzi na to samo.

Dlaczego tylko 2 CA? Bo tylko ich będziemy używać. Wierzcie mi, na jednej z elfek mam rozwinięte inne CA i zupełnie z nich nie korzystam, po prostu przeszywka jest najlepsza i już. Czemu tylko do 6 strzał? Po to, żeby oszczędzać runy. Do 7 strzał bardzo ciężko dobić, a 6 nam w zupełności wystarczy.

Czemu takie itemy? Bo sety dla łuczniczek (min. Polemid) w porównaniu do itemów rare wypadają po prostu bardzo blado. Chodzi tylko o to aby zachować odpowiednie proporcje na postaci. LL powinno być gdzieś tak 30-40% (a nawet można mniej). Odporności na 150 lvlu no gdzieś co najmniej 20k, obrony no ze 30k. Nie można tego jednoznacznie określić. Wszystkie niedostatki postaci wychodzą na bieżąco, i kiedy czujemy, że mamy za mało obrony, zakładamy itemki które nam to podniosą. Taką elfką trzeba być na bieżąco, bardzo szybko reagować na wszelkie jej problemy. Często wymieniamy swoje itemki, tylko wtedy taka postać wymiata.

Gdzie expić? Jak każdą postacią zaczynamy na goblinach, gdzie zostajemy gdzieś do 10 lvla, potem przenosimy się na bandytów, te sprawy. Od 20 lvla można śmiało śmigać na pustynię. Następnie do gdzieś 40 expimy na piratach/pustyni/bagnach itd.

Jak zabić smoka na 5 lvlu? Tu dochodzimy do najfajniejszej sprawy na elfce. Gdy będziemy mieli już 4 strzały z seryjnego. Możemy iść na smoka. Dokładnie oczysczamy teren naokoło, właczamy seryjny i przeszywko, uciekamy i powtarzamy, aż do skutku.

Zalety i wady buildu



Zalety
- Łatwy początek, na prawdę na początkowych lvlach postać radzi sobie lepiej nawet od gladiatora, a to dlatego, iż walczy z pewnego dystansu, moby nie zdążą podejść kiedy już gryzą piach

- Najłatwiejsze rozprawy z bossami/ pojedynczymi przeciwnikami, z tego co zaobserwowałem łuczniczki najszybciej zabijają bossów.

- Ogromne ilości run wypadające elfce, korzystamy tylko z 2 CA, z których jedno jest na 18 lvlu, drugie na nie więcej jak 50, ogólnie w całej grze więcej jak 70 to nie da rady zjeść

- Szybkie nabijanie SB, a co za tym idzie brak problemów z itemami. Jako że postaci korzystającej z łuków szybciej uruchamia się pod nogami czerwone kółko, szybciej rośnie nam SB

- Bardzo klimatyczna, nie lamerska postać. Grając elfką czujemy, że gramy w RPG, a nie w ,,latanie z posążkami i reginą naokoło wrogów"

- Przez wielu (min. przeze mnie) Leśna Elfka uważana jest za miss Sacred. Niektórzy uważają, że nie dorównuje ona urodą serafii, jednak nie sądzę, żeby urokowi elfki był a stanie się ktoś oprzeć

Wady
- Powiedzmy sobie szczerze - BC to ona nie polaguje

- Brak CA typu AoE oraz zwiększających naszą obronę, przez co ciężko jest nią lagować

- Chyba najwolniejsza postać sacreda, na prawdę strasznie wolno chodzi

- Postać mogąca nadwyrężyć nasz wskazujący palec, cała gra nią polega na szybkim klikaniu LPM, w częstotliwości 60 kliknięć na minutę.

- Postać raczej nie dla newbie, trochę trzeba wiedzieć o sacred żeby pozwolić sobie na elfkę

Gdzie expić?



Jeśli mamy zasadę życiową głoszącą, że lagowanie to zło największe zostaje nam:

Na początkowych lvlach - wiadomo, gobliny (0-10 lvl)
Później stopniowo przerzucamy się na bandytów i tym podobne stworzenia(10-20lvl)
Po osiągnięciu 20 lvla (niektórzy mocni gracze, już po 15lvlu) możemy iść na pustynię
Kiedy czujemy się wystarczająco mocni (20-30lvl) możemy iść na tereny bagienne/ lodowych elfów i w zasadzie wszystkie tereny z Plusa/Classica
Od 40 lvla można myśleć o Piekielnej grani/ Vocie

Jeśli jednak zdecydujemy się lagować, jaskinie w których będzie to w miarę bezpieczne to:
GC - Ghost Cave, chodzimy tam, ja wiem, od 40lvla? Ogólnie bezpiecznie jest tam dosyć, śmiało można wchodzić.
OC - No tu już jest trochę ciężej, wchodzimy kiedy czujemy się na siłach, ok. 40 lvla
Jaskinia z szerszeniami - Bardzo mało znana jaskinia, trafimy na nią wykonując Quest pt.: ,,Walka o władzę – Szerszenie" - jedna z moich ulubionych jaskiń, można już do niej wchodzić od 20 lvla, exp przedni, nie za trudno, drop też całkiem fajny
BC - to już tylko dla na prawdę ostrych, doświadczonych graczy, byłem w niej raz moją elfką, po pierwszym ogłuszeniu zrezygnowałem. Wejście tylko na własną odpowiedzialność. Sam, że tak powiem - nie radzę...

Oczywiście jeśli chcemy koniecznie zaliczyć deda, i przekonać się, że jednak nie kłamię możemy zlagować powierzchnię BC, tylko żeby potem nie było płaczu po utraconym SB.

Party:



Oj, elfka jest chyba najlepszą postacią do party. Idealnie nadaje się na shootera, elfką na 10 lvlu w dobrym party (tzn. z mocnym blokerem) możemy nawet latać po VoT. Pamiętajmy zawsze trzymać się z tyłu i z dostatecznie dużej odległości obsypywać wroga gradem strzał. Elfką zawsze należy pamiętać, aby zachować dystans, ot taka zimna babka z niej.


Ciekawostki







Czy wiesz, że we wcześniejszych wersjach gry, odpowiednikiem modyfikatora "Każde trafienie wysysa życie z użytkownika", był "Ból"?
Drogowskaz
Cenega

Cenega Sklep

Ascaron Fansite

Imperium Diablo

gry RPG, cRPG, recenzja, solucja


Insimilion

Insimilion

Fable

Wiedźmin 2

Dragon Age


HackSlashSite

Fabryka Snów



Valid HTML 4.0 Transitional

Copyright by www.sacred.pl team 2004-2017
All rights reserved.
Wykonano 3 zapytań do bazy podczas generowania strony.