Serwis Sacred Plus i Podziemia Sacred 2 Sacred 3 Citadel
Sacred Plus i Podziemia

Logowanie
Login:
Hasło:
Zarejestruj się!
Zapomniałem hasła!

Strategie


 Gladiator |  Wampirzyca |  Mag Bitewny |  Leśna elfka |  Mroczny elf |  Serafia |  Krasnolud |  Demonica


Vampirzyca - Walka wrecz

by: Selaya
Link do tematu na forum


Spis treści

  1. Wprowadzenie
  2. Współczynniki i Umiejętności
  3. Sztuki Walki
  4. Przedmioty
  5. Jak grać
  6. Epilog

Wprowadzenie:



Z doświadczenia wiem ze wampirzyca jest jednym z najsilniejszych bohaterów walki wręcz w Sacred i jest w stanie z bardzo małą ilością wczytanych run zadać bardzo wysokie szkody przeciwnikowi. Apogeum jej siły otrzymuje w nocy, w momencie przemiany w Wampira popada w tzw. żądzę krwi (która jest w stanie podwoić, jeżeli nie potroić zadawane wrogom obrażenia) i niewielu jest przeciwników którzy w tym momencie byliby w stanie jej poważnie zaszkodzić.

W tym wypadku w prawdzie tego nie potrzebujemy ale jeżeli ktoś tego jeszcze nie wie: aby móc od samego początku samemu wybrać umiejętności trzeba wyedytować plik settings.cfg i w linii „Default Skill = 1” zmienić 1 na 0 (zero) i nie zapomnieć nacisnąć na „zapamiętaj”.

Współczynniki i Umiejętności:



Współczynniki:


Siła - zwiększa obrażenia (fizyczne i od ognia) jakie zadajemy w walce wręcz, tak samo jak podwyższa szybkość naszego ataku i naszą energię życiową. Inwestować punkty.
Wytrzymałość - zwiększa naszą odporność. Nie dajemy tu punktów, ponieważ i tak zwiększymy ją poprzez przedmioty.
Zręczność - podwyższa obrażenia jakie zadajemy strzelając z łuku albo kuszy. Nie potrzebujemy.
Fizyczna - regeneracja zwiększa naszą energię życiową oraz przyspiesza jej regenerację, a także skraca czas regeneracji wszystkich sztuk walki. Inwestować punkty.
Umysłowa - regeneracja podwyższa regenerację wszystkich czarów. Nie potrzebujemy.
Charyzma - poprawia ceny u Kupców i podwyższa obrażenia od trucizn. Nie potrzebujemy.

Analiza współczynników:


Ok, a wiec mamy 2 atrybuty (silę i regenerację fizyczną), które w równym stopniu świetnie nadają się do zainwestowania w nie punktów.
Jeżeli o mnie chodzi to inwestuje punkty w regeneracje fizyczna tylko na początku tzn. tak mniej więcej do level 20-30, od (najpóźniej) 30-stki pakuje wszystko w sile. Mam przez to dużo punktów życiowych i zadaję więcej obrażeń (fizyczne i ogień) bronią.

Umiejętności:


Władanie bronią - zwiększa obrażenia jakie zadajemy każdym rodzajem broni. To nasza najważniejsza umiejętność i powinno się ja trzymać na poziomie naszej postaci do mniej więcej 100 lvl. Po przekroczeniu lvl 100 inwestujemy w nią punkty tylko od czasu do czasu. W sumie nie musimy inwestować więcej niż 130.
Wampiryzm - przyspiesza regeneracje wszystkich naszych sztuk walki kiedy znajdujemy się w postaci wampira i zmniejsza obrażenia jakie zadaje nam słońce, gdy spacerujemy podczas dnia jako wampir. Tu inwestujecie nie więcej jak 50 punktów, więcej nie trzeba bo otrzymamy cala masę bonusów z przedmiotów.
Tężyzna fizyczna - podwyższa naszą energię życiową. Na początku starajcie się trzymać ja na poziomie Waszej postaci . Później inwestować punkty tak do mniej więcej 100 poziomu albo jak za mało to nawet 130.
Zbroja - podwyższa naszą odporność. Im więcej tego mamy tym mniej obrażeń zadają nam wrogowie. Mniej więcej 100 punktów zainwestować.
Zwinność - podwyższa naszą szybkość zadawania ciosów, a także naszą obronę.
Tutaj inwestujcie punkty jak macie wrażenie ze trafiacie w pustkę. Mnie tu wystarczyło 70 punktów.
Blokowanie ciosów - podwyższa wprawdzie tylko naszą obronę, ale efektowniej niż zwinność. Dlatego powinno się tu przynajmniej 100 punktów zainwestować.
Władanie toporem - podwyższa szybkość zadawania ciosów toporem. Nie więcej jak 34 punkty zainwestować bo w tym momencie zostanie osiągniętą maksymalna szybkość ataku, czyli 220. Ja osobiście używam zawsze Thain'a, który potrzebuje 20 punktów we władaniu toporem.
Joker - tzn. tutaj może każdy wziąć to co uważa za stosowne. Np. handel albo władanie mieczem aby moc ewentualnie nosić pierścienie Aarnuma.
Pytania:


Wielu będzie w tym momencie zapewne pytało: "A co z żądzą krwi?" Odpowiedz jest bardzo prosta: Żądza krwi działa tylko na prawą stronę menu ze sztukami walki, tzn. władcze ukąszenie, pocałunek krwi... itd., a my nie potrzebujemy niczego co znajduje się po prawej stronie. Na lewa stronę działa wampiryzm i ten mamy.

I jeszcze jedno pytanie: "a co z koncentracją?" Także tu jest odpowiedz bardzo prosta: koncentracja działa tylko jeżeli znajdujemy się w formie rycerskiej. W formie wampira działa tylko wampiryzm.

Sztuki Walki



Zadziwiające jak mało run potrzeba nam do szczęścia.

Wampiryzm - mamy od samego początku i w gruncie rzeczy wystarczy jak wczytamy tu tylko runy które znaleźliśmy. Żeby przez cały czas móc spacerować w formie wampira, powinniśmy udać się do mistrza układów i zrobić sobie combo (podczas gdy znajdujemy się w formie wampira - NIE rycerza - gdyż takie combo nie posiada żadnej regeneracji) które się składa z Wampiryzmu. Teraz przemieńcie się znowu w rycerza i umieśćcie combo w slocie w którym macie w formie wampira "Natarcie". W taki sposób za każdym razem, gdy się podczas walki zmienicie w rycerza i chcecie znowu kliknąć na natarcie - automatycznie zmienicie się znowu w wampira.
Natarcie (Rozrywające Szpony) - to nasza umiejętność którą atakujemy przeciwników. W gruncie rzeczy tez tutaj nie potrzebujemy żadnych run wczytywać, gdyż większość otrzymamy poprzez przedmioty. Maksymalna ilość, którą wczytałam to było 10 run.
Przywołanie Wilka i Nietoperzy (różnych) - wprawdzie otrzymamy przez to miłego towarzysza ale nie ma sensu tej umiejętności rozbudowywać. Inaczej to wygląda przy wampirzycy, która używa przebudzenia - ale o tym innym razem.
Skok Szponów - 1 runę wczytać - tylko po to aby móc przeskakiwać przez rzeki. Albo ew. żeby na krótko sparaliżować grupkę wrogów.

W związku z bardzo małym zapotrzebowaniem na runy, taka Wampirka znajduje setki run i przez to jest jednym z najważniejszych bohaterów w trybie Closed SC i HC, gdyż zaopatruje inne postaci (jak np. mag, mroczny elf albo serafia, która się specjalizuje na magii).

Przedmioty:



Jako zbroję polecam Wam set Thorwyn'a: Rękawiczki: „Zdobione Metalowe Rękawice”
Pasek: Tutaj używam z reguły coś żółtego z przynajmniej 2 socketami (kwadraty w które można wkuć pierścienie albo amulety) i bonus na fiz. reg. albo natarcie.
Bron: Używam z reguły tylko Thain'a - ale można by było także użyć Reginy.
Tarcza: Albo coś żółtego z dobrym bonusem albo jakiś unikat.

Jak grać?



Chyba nie muszę dużo mówić: Po prostu biegamy i mordujemy.
Miejsca godne polecenia: Kohrad Nur – przede wszystkim jedna z jaskiń poniżej Miasta Khorad, czyli tzw. OC – Orc Cave, nadaje się fantastycznie do szukania run i przedmiotów.

Epilog:



No tak... tak wyglądają moje wampirki (6 w sumie, wszystkie w HC i miedzy poziomem 60, a 190), więc mogę jak najbardziej mówić z własnego doświadczenia. Jednakże to wprowadzenie w świat wampirzycy i jak ją budować nie jest oczywiście ostateczne, jedyne i bezbolesne. Powinno tylko stanowić małą pomoc dla tych którzy mieli do tej pory problemy z graniem nią.


Ciekawostki







Czy wiesz, że w Ancarii żyje 10 smoków, z czego jeden jest przyjazny i nawet zleca zadania?
Drogowskaz
Cenega

Cenega Sklep

Ascaron Fansite

Imperium Diablo

gry RPG, cRPG, recenzja, solucja


Insimilion

Insimilion

Fable

Wiedźmin 2

Dragon Age


HackSlashSite

Fabryka Snów



Valid HTML 4.0 Transitional

Copyright by www.sacred.pl team 2004-2017
All rights reserved.
Wykonano 3 zapytań do bazy podczas generowania strony.